Powrót.

Niemcewicz Piotr

Realizacje konserwatorskie (wybór):


1987 – Konserwacja nagrobka prymasa Uchańskiego autorstwa Jana Michałowicza z Urzędowa i Efraima Schregera (XV-XVIII w.), Katedra w Łowiczu, wykonany w alabastrze, sztablaturze, wapieniu (razem z J.J. Kunickim-Goldfingerem).
1989 – Konserwacja nagrobka prymasa H. Firleja autorstwa Abrahama van den Blocka i Wilhelma Richtera (XVII w.) Katedra w Łowiczu, wykonany w czarnym dębniku, alabastrze i marmurze.
1991 – Konserwacja wystroju apsydy (XVIII w.), Kaplica w Rudach Raciborskich, wykonana w stiuku.
1993 – Konserwacja ściany z Chimerą - Przybytek Arcykapłana (XVI i XIX w.), Arkadia k. Nieborowa, wykonana w cegle, zaprawie wapiennej i wapieniu polichromowanym razem z J.J. Kunickim-Goldfingerem
1993 – Konserwacja elementów kamiennych tj. żeber, zworników, gurtów, kolumn, kapiteli oraz konsoli i nadproża (XIII w.), Kościół oo. Cystersów w Sulejowie, wykonane w piaskowcu polichromowanym
1995 – Konserwacja nagrobka A. Olszowskiego autorstwa Andrzeja Schlütera (XVII w.), Katedra w Gnieźnie, wykonany w wapieniu zbitym dębnickim, złoconym, alabastrze.
1995 – Konserwacja portalu głównego autorstwa Tomasza i Andrzeja Poncino (XVIII w.), Katedra w Łowiczu, wykonany w piaskowcu, herb - blacha miedziana polichromowana i złocona, (razem z Magdaleną Norkowską, konserwacja herbu - Maria Rudy)
1996 – Konserwacja tumby św. Wojciecha autorstwa Hansa Brandta (XV w.), Katedra w Gnieźnie, wykonana w wapieniu polichromowanym i wapieniu zbitym, (razem z J. i D. Gryczewskimi, M. Norkowską i M. Rudy)
1999 – Konserwacja nagrobka rodziny Górków autorstwa Hieronima Canavesiego (XVI w.) Katedra w Poznaniu - prace prowadzone od 1996-1999 roku, wykonany w wapieniu polichromowanym i złoconym oraz wapieniu zbitym.
1999 – Konserwacja nagrobka biskupa Izdbieńskiego autorstwa Jana Michałowicza z Urzędowa (XVI w.), Katedra w Poznaniu, wapień  porowaty polichromowany i wapień zbity, złocony.
1999 – Konserwacja płyty nagrobnej Zbigniewa Oleśnickiego autorstwa Wita Stwosza, XV w., Katedra w Gnieźnie, wykonana w czerwonym marmurze węgierskim
1999 – Konserwacja płyt: Jana Łaskiego, Andrzeja Łaskiego, Jana Gruszczyńskiego, Andrzeja Borzyszewskiego i Macieja Drzewickiego autorstwa Jana Florentczyka, XVI w. (Katedra w Gnieźnie, wykonane w czerwonym marmurze węgierskim)
2000 – Konserwacja nagrobka Andrzeja II Górki autorstwa Henryka Horsta (XVI w.), Kościół w Kórniku, wykonany w alabastrze
2000 – Konserwacja  portalu głównego (XIII w.) Kościół oo. Cystersów w Sulejowie, wykonany w piaskowcu
2000 – Konserwacja nagrobka J. Rokossowskiego wykonanego w warsztacie Hieronima Canavesiego  (XVI w.), Kościół w Szamotułach, wykonany w wapieniu polichromowanym i złoconym 
2000 – Konserwacja nagrobka arcybiskupa W. Gembickiego autorstwa Sebastiana Sali (XVII w.), Katedra w Gnieźnie, wykonany w wapieniu dębnickim i alabastrze, złocony
2002 – Konserwacja nagrobka biskupa Adama Nowodworskiego (XVII w.), Katedra w Poznaniu, wykonany w marmurze białym, czerwonym, alabastrze, wapieniu zbitym i złoconym 
2002 – Konserwacja grobowca rodziny Ludwika Grohmana (XIX w.), Stary cmentarz przy ulicy Ogrodowej w Łodzi, wykonany w marmurze białym, piaskowcu, brązie, granicie, ze złoceniami 
2003 – Konserwacja grobowca rodziny Heimanów (XIX w.), Stary cmentarz przy ulicy Ogrodowej w Łodzi, wykonany w piaskowcu
2004 – Konserwacja sklepienia dwóch przęseł obejścia prezbiterium (1 poł. XIV w.), Katedra w Gnieźnie, wykonany w polichromowanym sztucznym kamieniu
2004 – Konserwacja portalu kruchty kościoła w Chełmnie (ok.1600), Kościół pw. śś. Janów z klasztoru Zgromadzenia Sióstr Miłosierdzia w Chełmnie, wykonany w piaskowcu gotlandzkim
2005 – Konserwacja zespołu nagrobnego: Sophie Biedermann i małżonków Meyer (XIX w.), Stary cmentarz przy ulicy Ogrodowej w Łodzi, wykonany w marmurze carraryjskim
2006 – Konserwacja nagrobka Macieja i Jadwigi Opalińskich (XVII w.), Kościół pw. Wniebowziętej NMP w Kościanie, wykonany w wapieniu polichromowanym, złoconym i marmurze
2007-2008 – Kompleksowa konserwacja portali, kaplic: Łubieńskiego i Potockich oraz kamieniarki sklepień naw bocznych i ambitu  (XIV-XVIII w.), Katedra w Gnieźnie, portale wykonane z marmuru i alabastru, kaplice; stiuki, marmoryzacje, malowidła ścienne, kamieniarka sklepień wykonana z polichromowanego sztucznego kamienia






do góry