Powrót.

Markowski Dariusz

Publikacje (wybór):


Bielinis-Kopeć B., MARKOWSKI Dariusz: Wystrój wnętrz dawnego sanatorium w Trzebiechowie. Dzieło Henry'ego van de Velde. Stan badań i prac konserwatorskich w latach 2004-2005. Ochrona Zabytków, 2006, z. 3, s. 5-28


Markowski Dariusz: Galeria dzieł zaginionych - wojenne losy malarstwa ze zbiorów Muzeum Okręgowego im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy. Materiały do dziejów kultury i sztuki Bydgoszczy i regionu, 2008, s. 93-108


Błażejewska M., MARKOWSKI Dariusz: Historia kościoła cmentarnego pw. śś. Piotra i Pawła w Żarach, badania wnętrza, wytyczne prac konserwatorskich. Lubuskie Materiały Konserwatorskie. T. 4. Zielona Góra 2007. S. 96-103


Kałużny B.J., Kałużny J., MARKOWSKI D., Sikorki B.: Makulopatia słoneczna u Leona Wyczółkmowskiego?, Klinika oczna. Acta Ophthalmologica Polonica, 2006, z. 10-12, s. 489-492


Kałużny J., MARKOWSKI Dariusz: Leon Wyczółkowski – retinopatia słoneczna w okresie ukraińskim. CX News, 2007, nr 1/20, s. 5


Markowski Dariusz: Gotycki obraz "Madonna z różą" z kościoła konkatedralnego w Bydgoszczy – ikonografia, historia, technika. Acta Universitatis Nicolai Copernici. T. 32. Konserwatorstwo i Zabytkoznawstwo, 2002, z. 344, s. 67-108


Markowski Dariusz: Gotycki ołtarz z Dobiegniewa. Historia, stan zachowania, konserwacja. Ochrona Zabytków, 2007, nr 1, s. 23-34


Markowski Dariusz: Nowe, bezpieczne sposoby ochrony impastowej warstwy malarskiej obrazów olejnych na płótnie podczas zabiegów konsolidacji i dublażu na stole próżniowym. W: Problemy dublowania obrazów na płótnie. Pod red. Marii Roznerskiej i Joanny Arszyńskiej. Toruń : Wydawnictwo UMK, 2005, s. 9-53


Markowski Dariusz: Ukrzyżowanie z Przybymierza. Lubuskie Materiały Konserwatorskie 2005-2006. Zielona Góra 2006. T. 3, s. 30-35


Markowski Dariusz: Ochrona impastowej warstwy malarskiej obrazów olejnych na płótnie podczas trwania zabiegów konserwatorskich. Toruń : Wydawnictwo UMK, 2002


Markowski Dariusz: Poliptyk sulechowski Mistrza z Gościszowic z kościoła w Babimoście - historia, badania, konserwacja. Ochrona i Konserwacja Zabytków, 1997, nr 6, s. 91-104


Markowski Dariusz: Porównanie metod dublowania obrazów metodą próżniową i niskociśnieniową. Ich wpływ na strukturę warstwy malarskiej oraz siłę spoiny klejowej. Acta Universitatis Nicolai Copernici. T. 24. Konserwatorstwo i Zabytkoznawstwo. 1994, z. 291, s. 51-61


Markowski Dariusz: "Uskrzydlona" Jacka Malczewskiego. Biuletyn Informacyjny Konserwatorów Dzieł Sztuki, 2004, Vol. 15, No 1-2 (56-57), s. 67-73


Markowski Dariusz: Wybrane zagadnienia technologii i techniki malarstwa Jacka Malczewskiego. Acta Universitatis Nicolai Copernici. T. 35. Konserwatorstwo i Zabytkoznawstwo. 2008, z. 385, s. 211-227


Markowski Dariusz: Zagadnienia technologii i techniki malarstwa Jacka Malczewskiego. Toruń : Wydawnictwo UMK, 2002


Markowski Dariusz: Zapomniana kolekcja – Vlastimilówka Hofman i jego warsztat. Acta Universitatis Nicolai Copernici. T. 36. Konserwatorstwo i Zabytkoznawstwo. 2008, z. 386, s. 91-101


Markowski Dariusz: Zbigniew Ralicki – indywidualizm twórczości i specyfika warsztatu malarskiego na podstawie trzech konserwowanych obrazów. Biuletyn Informacyjny Konserwatorów Dzieł Sztuki, 1999, Vol.10, No. 1 (36), s. 46-53


Markowski Dariusz: Zbigniew Tymoszewski "Kompozycja". Nowa metoda ochrony obrazów fakturalnych podczas konsolidacji i dublażu na stole próżniowym. Biuletyn Informacyjny Konserwatorów Dzieł Sztuki, 1996


MARKOWSKI Dariusz, Manna P.: Zagadnienia badawczo-konserwatorskie wybranych obrazów olejnych na płótnie Eugeniusza Eibischa - wpływ ich budowy na stan zachowania i zakres prac konserwatorskich. Acta Universitatis Nicolai Copernici. T. 34. Konserwatorstwo i Zabytkoznawstwo. 2005, s. 241-270


MARKOWSKI Dariusz, Puchalska M, Rozłucka Z., Połeć-Pawlak K., Jarosz M.: HPLC-DAD/ESI MS identyfication of natural red dyes in the palette of Leon Wyczółkowski. New Achievements in Separation Sciences, Book of Abstracts. Gdańsk 2005. S. 63-66


MARKOWSKI Dariusz, Roznerska M.: Opracowanie metod rozwarstwiania dwustronnie malowanych kwater tryptyku z Sątop – woj. olsztyńskie. Ochrona Zabytków, 1995, s. 181-188






do góry