Zuzanna Campalastri
Absolwentka studiów w Cambridge z roku 2023. Wcześniej, w 2016 r. jako uczennica LO 1 w Toruniu brała udział w pierwszym z serii projektów dla szkół, organizowanych przez Międzynarodowe Centrum Zarządzania Informacją. Po pierwszym roku nauki w liceum kontynuowała edukację we Wrekin College w Wellington, UK. Następnie na studiach w Cambridge w latach 2019-2022 uzyskała stopień licencjata w zakresie Edukacji łączonej z polityką i rozwojem międzynarodowym. Studia magisterskie tamże w latach 2022-2023 ukończyła z tytułem Master of Philosophy – Mphil – Education. W trakcie studiów odbyła praktyki w Ministerstwie Edukacji Narodowej w Warszawie oraz w biurze U.S. House of Representatives. Włącza się w działania The Polish Educational Society w Wielkiej Brytanii oraz w liczne działania wolontariackie. Jest współzałożycielką Fundacji Neuroróżnorodni.
Kinga
Gajewska
Poseł na Sejm RP. Absolwentka studiów
licencjackich i magisterskich z politologii na Wydziale
Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz
studiów magisterskich na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu
Warszawskiego. Uczestniczka studiów doktoranckich na Wydziale Nauk
Politycznych i Studiów Międzynarodowych na Uniwersytecie
Warszawskim. Była stypendystką Wolnego Uniwersytetu w Berlinie,
ukończyła także Szkołę Liderów Politycznych. Odbyła staże w
Ministerstwie Sprawiedliwości i Stałym Przedstawicielstwie RP przy
ONZ w Nowym Jorku. Prowadziła własną działalność gospodarczą.
W latach 2014-2015 była radną Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
Od 2015 r. jest Posłem na Sejm RP gdzie m.in. brała udział w
pracach Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz Komisji
Sprawiedliwości i Praw Człowieka a także w Zespołach ds
Przyszłości Edukacji (jako przewodnicząca) i Zespole ds. edukacji
domowej i alternatywnych form edukacji.
Agnieszka
Jamróz
Nauczycielka j. angielskiego w Zespole Szkół
Drogowo-Geodezyjnych i Licealnych w Jarosławiu. Realizuje
nowatorskie projekty z uczniami, w tym wspierające nauczanie
przedmiotów STEM przez włączanie metod ze sztuki. W projekcie
międzynarodowym SUNRAISE przygotowała moduł do wspierania nauki
matematyki przy wykorzystaniu sztuki i fotografii.
Marcin
Józefaciuk
Poseł na Sejm RP. Absolwent filologii
angielskiej Uniwersytetu Łódzkiego. Pracował w kilku szkołach w
Łodzi, w tym jako dyrektor i wicedyrektor Zespołu Szkół Rzemiosła
w Łodzi, gdzie w pewnym okresie z braku nauczycieli prowadził
lekcje aż dziewięciu przedmiotów. Przez pewien czas pracował też
w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Łodzi. Jest członkiem Akademii
Twórczego Dyrektora Szkoły przy Łódzkim Centrum Doskonalenia
Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego. W TVN prowadził program
"Nastolatki rządzą... kasą". Jako 16-latek był posłem
na Sejm Dzieci i Młodzieży, a w 2023 r. zdobył poselski mandat do
Sejmu X Kadencji z listy Koalicji Obywatelskiej.
Mieczysław
Kieca
Z
zawodu fotograf i informatyk. Studiował w Bielskiej Wyższej Szkole
im. Jana Tyszkiewicza, Politechnice Częstochowskiej oraz Wyższej
Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera. W 2006 został wybrany
na urząd prezydenta Wodzisławia Śląskiego, stając się
najmłodszym urzędującym prezydentem miasta; funkcję Prezydenta
Wodzisławia Śląskiego pełni do dziś. W 2023 ubiegał się o
mandat posła z listy Koalicji Obywatelskiej uzyskując 13,5 tysiąca
głosów. Zasłynął wprowadzeniem w 2023 r. do szkół w swoim
mieście 4-dniowego tygodnia nauczania według podstawy programowej,
uzupełnianego jednym dniem przeznaczonym na realizację projektów.
Dr Anna Maria
Kola
Dr nauk w dziedzinie nauk społecznych, w dyscyplinie
pedagogika. Prodziekan ds. organizacji kształcenia na Wydziale
Filozofii i Nauk Społecznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w
Toruniu; Przewodnicząca Zespołu Roboczego odpowiadająca za jakość
kształcenia studentów i doktorantów w programie IDUB –
Inicjatywa Doskonałości Uczelnia Badawcza; Zastępczyni
Przewodniczącego Zespołu Koordynującego IDUB; członkini zespołu
wdrażającego Strategię UMK w obszarze kształcenia; członkini
Polskiej Komisji Akredytacyjnej w zespołach: nauk społecznych i ds.
kształcenia nauczycieli (w kadencji 2016-2019 i 2020-2023),
członkini ministerialnego zespołu ds. mikropoświadczeń; członkini
grupy roboczej Komisji Europejskiej ds. microcredentials. Badania i
zainteresowania naukowe sytuują się w trzech obszarach:
antropologia pracy socjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem
problemu wykluczenia społecznego; funkcjonowanie i ewaluacja studiów
doktoranckich w Polsce i na świecie; jakość kształcenia edukacji
akademickiej.
Dariusz
Martynowicz
Nauczyciel języka polskiego, edukator, trener.
Nauczyciel Roku 2021. Ukończył podyplomowe studia z zakresu
Zarządzania Oświatą i Zarządzania projektami. Właściciel firmy
Czas na progres i grupy PROGRESOWNIA na Facebooku. Zwycięzca wielu
ogólnopolskich konkursów dotyczących wykorzystania ICT w szkole i
fan projektów interdyscyplinarnych oraz relacyjności w edukacji i
pracy projektowej. Wpisany na prestiżową listę 100 Szerokiego
Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych za szczególny wkład
w podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli. Wyróżniony w
konkursie im. I. Sendlerowej “Za naprawianie świata”. Ambasador
Wakelet Polska i jeden z dwojga polskich nauczycieli zaproszonych do
prestiżowego programu Nearpod Pionear. Członek grupy SUPERBELFRZY
RP w latach 2014-2022.
Marzena
Martynowicz
Nauczycielka j. polskiego w Zespole Szkół
Drogowo-Geodezyjnych i Licealnych w Jarosławiu. Absolwentka
filologii polskiej na Uniwersytecie Rzeszowskim. Współpracuje z OKE
w Krakowie jako czynny egzaminator. Realizuje nowatorskie projekty z
uczniami. Pod jej kierunkiem uczniowie tworzyli wystawy wirtualne
poświęcone wybitnym postaciom związanym z regionem Podkarpacia,
tworzyli filmy i klipy. Bierze udział w projektach międzynarodowych
finansowanych przez program ERASMUS, gdzie m.in. uczniowie włączeni
zostali w ocenę rezultatów działania sztucznej inteligencji,
zyskując uznanie Narodowej Politechniki w Atenach i międzynarodowego
portalu EUROPEANA. Współpracuje też w projekcie wspierającym
nauczanie przedmiotów STEM przez włączanie metod ze sztuki. Jej
uczniowie zdobywają nagrody i wyróżnienia w konkursach, w tym w
finale Ogólnopolskiej Olimpiady Literatury i Języka Polskiego.
Elżbieta
Olszewska
Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie
Mikołaja Kopernika w Toruniu, studiów podyplomowych „Literatura
dla dzieci i młodzieży” na Uniwersytecie Warszawskim oraz studiów
podyplomowych z zakresu coachingu. Członkini Zarządu Fundacji ABC
XXII, i realizatorka projektów Fundacji, w tym Cała Polska czyta
dzieciom. Członkini Fundacji NIEOGRANICZONA im. Bogny
Olszewskiej, która zajmuje się m.in. równością i dostępnością
kultury, w tym audiodeskrypcją. Laureatka Orderu Uśmiechu i medalu
Gloria Artis. Wraz z mężem prowadzi w Toruniu interaktywne
Żywe Muzeum Piernika i Dom Legend.
Prof. dr hab.
Beata Przyborowska
Absolwentka Wydziału Humanistycznego
UMK w Toruniu. Profesor nauk społecznych na Wydziale Filozofii i
Nauk Społecznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu,
Prorektor ds. Studenckich UMK w Toruniu. Członkini i Przewodnicząca
Rady Naukowej Uniwersyteckiego Ośrodka Wsparcia i Rozwoju
Osobistego. Członkini Toruńskiej Rady Kobiet.
Autorka ponad 100 publikacji naukowych. Zainteresowania naukowe:
pedagogika innowacyjności, pedagogika ogólna, edukacja integralna,
teoria organizacji i zarządzania oświatą.
Dr Maria
Śliwińska
Dyrektor Międzynarodowego Centrum Zarządzania
Informacją. Doktor nauk humanistycznych Wydziału Filologicznego
Uniwersytetu Wrocławskiego. Pracowała m.in. w Bibliotece
Uniwersyteckiej w Toruniu jako wicedyrektor d/s komputeryzacji i
modernizacji. W 1997 r. utworzyła Międzynarodowe Centrum
Zarządzania Informacją, kształcące na poziomie podyplomowym
według innowacyjnego systemu modułowego oraz łączenia zajęć
stacjonarnych z nauczaniem na odległość, przy wykorzystaniu
powstałego na Uniwersytecie Berkeley pionierskiego systemu
informatycznego. Przygotowany we współpracy międzynarodowej
program studiów magisterskich, po zmianie władz rektorskich nie
został wprowadzony, a MCZI zostało przekształcone w
stowarzyszenie, które zajęło się działalnością informacyjną,
edukacyjną i kulturą. W latach 2009 – 2011 zatrudniona jako
adiunkt na Wydziale Politologii i Studiów Międzynarodowych UMK. W
latach 2003-2006 była też Pełnomocnikiem Ministra Kultury w
międzynarodowym zespole d/s koordynacji dygitalizacji w Europie,
reprezentując Polskę wobec Komisji Europejskiej.
Renata
Tomaka-Pasternak
Dyrektor i nauczyciel j. angielskiego w
Zespole Szkół Drogowo-Geodezyjnych i Licealnych w Jarosławiu.
Absolwentka filologii rosyjskiej ze specjalizacją j. angielski
w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Rzeszowie oraz Evendine College w
Londynie i podyplomowych studiów z Zarządzania Oświatą w Wyższej
Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Odbyła też
międzynarodowe kursy dla nauczycieli języków obcych. Współpracuje
z OKE w Krakowie jako egzaminator i weryfikator egzaminu
dojrzałości. Była recenzentem podręczników do nauki
j. angielskiego dla szkół średnich wydawnictwa Pearson. Jest też
tłumaczem przysięgłym j. angielskiego. Uczniowie jej szkoły
biorą udział w licznych projektach, w tym międzynarodowych. W roku
2020 kierowane przez nią Technikum nr 6 uzyskało 1 miejsce na
Podkarpaciu i 21 w Polsce, otrzymując Złotą Tarczę Perspektyw.