Projekt adresowany był do dzieci
z klas gimnazjalnych oraz ich nauczycieli. Celem projektu było zwrócenie uwagi
na konieczność uatrakcyjnienia nauczania i zachęcenie środowiska szkolnego do
aktywnego korzystania z nowoczesnych technologii komputerowych i
multimedialnych w pracy z młodzieżą. Efektem projektu było stworzenie
edukacyjnej gry komputerowej, przedstawiającej Europę XX wieku.
Głównym celem projektu eMapps.com było wprowadzenie do nauczania formy kształcenia przez zabawę.
Do celów szczegółowych należało:
- wykonanie mapy Europy, na której zostały
zaznaczone wydarzenia ujęte w przygotowanych grach, w takich formach, aby
stały się one inspiracją dla innych i pozwoliły na udział innych szkół.
- określenie potrzeb modelowego kursu dydaktycznego
gier, dostępnego po odpowiedniej ocenie w każdym z uczestniczących krajów.
- przygotowanie podręcznika dotyczącego korzystania z
gier, dostępnego w kilku formatach (książka, CD).
- udostępnienie strony WWW z materiałami szkoleniowymi,
uwzględniającymi potrzeby różnych użytkowników.
- przeprowadzenie kursów szkoleniowych oraz dwóch
międzynarodowych konferencji na temat zastosowania gier, gdzie została zaprezentowana
metodologia oraz osiągnięcia projektu każdego z uczestniczących w projekcie
krajów.
- upowszechnienie rezultatów i osiągnięć projektu w celu
ich szerokiego powielania w procesie nauczania.
- Eksperymentalne kształcenie w formie
zabawy, aby pomóc dzieciom zrozumieć ich miejsca w świecie i w lokalnej
małej ojczyźnie.
- Przygotowanie nauczycieli i kadry
kierowniczej ze szkół biorących udział w projekcie oraz krajowych
koordynatorów projektu do wprowadzenia i rozpowszechniania kursów na temat
wykorzystania gier edukacyjnych w procesie nauczania.